Kész a szuper mobilalkalmazásod, de nem tudod, hogyan ajánld vevőidnek, hogy letöltsék?
Amikor létrehozod az alkalmazásodat, kapsz tőlünk egy egyszerű letöltési linket, amit bárhol terjeszthetsz az interneten, vagy akár nyomtatva is. De kapni fogsz egy úgynevezett QR kódot is. Ez egy pici grafika, amire ha a vásárlód ráirányítja a telefonját, akkor automatikusan felajánlja neki a mobilja, hogy telepítse az alkalmazásod.
Ebben a cikkben megmutatjuk neked, hogy hol és hogyan tudod ezt két letöltési lehetőséget felhasználni, és úgy elhelyezni, hogy a vásárlóid örömmel letöltsék a mobil alkalmazásodat.
8 példa, amivel elérheted, hogy vevőid letöltsék az alkalmazásodat:
- Weboldal
A weboldalad a legkézenfekvőbb hely, ahol elhelyezheted az alkalmazásod letöltési linkjét. Ez a letöltési link ugyanúgy működik, mint bármelyik link, azaz például egy kép mögé is teheted, és amikor a weboldalad látogatója a mobilján nézi a honlapodat és a képre kattint, akkor már meg is indul neki a letöltés.
- Készíthetsz egy saját menüpontot az alkalmazásodnak, ahol leírhatod, hogy miért érdemes letölteni, majd az oldal alján elhelyezheted a letöltési linket.
- Beépítheted a weboldalad lábjegyzetébe, vagy a menüpontjaid alá a linket. Így bárhol is jár a látogatód, minden oldaladon megtalálja azt.
- A weboldalad fejlécében is remekül működhet, ha ikonként elhelyezed. Például a különböző közösségi oldalak ikonjai mellé odateheted a saját alkalmazásod ikonját is.
- Közösségi oldalak
A közösségi oldalak, mint például a Facebook, remek eszköz lehet az alkalmazásod terjesztésére. Mivel a letöltési link ugyanúgy kattintható, mintha csak egy weboldal linkjét osztanád meg, ezért akár közvetlenül az azonnali letöltést is posztolhatod, hirdetheted. A legtöbb közösségi oldalnál be lehet állítani, hogy a hirdetésed csak azoknak jelenjen meg, akik mobilról látják azt, így akinek megjelenik az egyből tudja is telepíteni.
A fenti módszer remekül működik, ha olyanoknak hirdetsz, akik már ismerik a márkádat. De ha új vevőket célzol meg, akkor jobban működhet, ha kombinálod a honlapoddal. Ott létrehozol egy menüpontot, ahol leírod, hogy miért érdemes letölteni az alkalmazást, és a közösségi oldalakon ezt a menüpontot reklámozod.
- Árcímke, számla
Ha valós boltod, üzleted van, akkor van egy felületed, amit úgyis mindenképp le kell gyártatnod. Ez pedig a termékeken az árcímke. Ez egy nagyon remek felület lehet neked arra, hogy elhelyezd ott az alkalmazásod QR kódját.
Tehetsz kódot csak bizonyos, mondjuk akciós termékekre is, vagy akár az összes árcímkédre, így amikor a vevőd végigsétál a boltodon, sok százszor fog találkozni vele. De ha például bizonyos termékeidről részletes leírást készítettél az alkalmazásodba, akkor arra is felhívhatod a figyelmet. Elég ha a QR kód mellé egy rövid, hatásos szöveget írsz, ilyen ösztönző mondatok remekül működhetnek:
- Nézd meg a mobiloddal, hogy kérhetsz-e kedvezményt erre a termékre QR Kód
- Töltsd le ingyenes alkalmazásunkat, és kérd a kedvezményed QR Kód
- Irányítsd QR kód olvasódat ide, és nézd meg mikor lesz akciós ez a termék QR Kód
- Olvasd el, mit kell tudnod erről a termékről QR Kód
Érdemes kis betűkkel a QR kód alá írnod, hogy ez legy letöltő kód, amire csak rá kell irányítani a mobiltelefon QR kód olvasóját. Ma már szinte mindenki ismeri ezt, de ha a vásárlóid idősebbek, akkor fontos információ lehet számukra.
Számláidon is ott lehet a kód. Ajánlhatsz vele kedvezményeket a következő vásárláshoz, kupont, vagy akár tagsági kártyát. Csak egyszer kell beállítanod a számlázódban, hogy legyen ott a kód, és onnantól az összes vevőd látni fogja.
- Hírlevél
Hírlevélolvasóid már ismernek, megvan feléd a bizalmuk, hiszen a hírleveledre is feliratkoztak. Amikor nekik ajánlod ki az alkalmazásod letöltését, akkor
- ha van automata levélsorozatod, akkor annak részeként egy, vagy akár több levél szólhat a mobil alkalmazásodról, és arról, hogy miért érdemes azt letölteni
- küldhetsz önálló hírlevelet az alkalmazásodról, amikor létrehoztad, elérhetővé tetted. De minden egyes alkalommal érdemes írnod róla, amikor frissíted, új tartalmat teszel bele.
- elhelyezhetsz egy állandó, rövid leírást és letöltési linket az összes hírleveled lábjegyzetében. Minél többször találkozik vele az olvasód, annál nagyobb az esélye, hogy letölti.
- a hírlevél feliratkozást megköszönő oldalon azonnal felajánlhatod a mobilalkalmazásodat is. Sőt, akár a leiratkozást megerősítő oldalon is, hiszen lehet, hogy más platformon még követne téged a vevő, így nem veszíted el végleg
- Névjegykártya
Ha használsz névjegykártyát, akkor kézenfekvő azon elhelyezned a mobilalkalmazásod letöltési linkjét, vagy egy QR kódot róla.
Használhatod erre a névjegykártyád hátoldalát, és ott akár egy rövid szöveget is el tudsz helyezni arról, hogy miért érdemes letölteni.
Vagy akár önmagáért az alkalmazásért is készíthetsz névjegykártyákat. Így akik érdeklődnek nálad a szolgáltatásaidról vagy termékeidről, azoknak egyből egy olyan elérhetőséget tudsz adni, amivel részletesen elérhetik a termékek leírását.
- Szórólap, prospektus
A szórólap remek reklámeszköz lehet, ám sajnos néha elég gyorsan a szemetesben végzi. Neked meg az a célod, hogy hosszútávon tartsd meg a vevőidet. Ezért érdemes kombinálnod a kettőt, még akkor is ha mind a két felületen ugyanazokkal a reklámokkal találkozna. Ha viszont sokkal több terméked vagy ajánlatod van, ami egy szórólapon elfér, akkor a letöltéssel a vevőd elérheti a többi információt, te pedig azt, hogy folyamatos kapcsolatban maradsz a vásárlóddal.
A prospektusod nagyon szépen, dekoratívan bemutathatja cégedet, termékeidet és szolgáltatásaidat. De a hátránya, hogy ha bármiben változás van akkor újat kell készítened, azokat ismét eljuttatni az ügyfeleid számára. Ezért a prospektus kiegészítéseként nagyon jól tud működni, ha rászánsz egy oldalt a mobil app-od leírására is, ahol az érdeklődők mindig aktuális és bővebb információkat is találhatnak.
Vállalkozásod nívóját kiemeli, ha a prospektusodban bemutatod a céged saját mobilalkalmazását. Az olvasó látni fogja, hogy komoly vállalkozással áll szemben, ami minden fontos platformon elérhető.
- Újsághirdetés, PR cikk
A QR kódot képként is hirdetheted az újságban. Elég hozzá egy figyelemfelkeltő mondat, hogy mi az és miért érdemes letölteni. Az újsághirdetéseknél általában szűkös a hely, így ha az alkalmazásod letöltését hirdeted, akkor sokkal több információt tudsz átadni vásárlóidnak.
Ha a nyomtatott sajtóban PR cikk jelenik meg veled, akkor érdemes az alkalmazásodra szánni egy bekezdést, így bővebb információt tudsz adni a cikkben leírtakról. De akár a cikk végén, aláírásként is használhatod a QR kódod.
- Árlista, szolgáltatás lista, étlap
Ha olyan üzleted van, ahol nyomtatva látják az érdeklődők a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat, akkor az egy remek felület lehet arra, hogy írj a mobilalkalmazásodról is. A vevő nyitottan olvassa a listádat, kíváncsi rá, így nagy eséllyel érdekelni fogja az alkalmazás is.
Ha éttermed van, akkor az étlapon hatékonyan írhatsz a mobilappodról. Csábító lehet, hogy ha az alkalmazásodban részletesen írsz az ételeid előnyeiről, összetevőiről. Amíg a vendég vár, örömmel fogja böngészni az alkalmazásodat.
- Gyorstippek - avagy hova teheted még a mobilappod reklámját
- Orvos vagy? - tedd ki a várótermedbe
- Tréner vagy? - tedd be a tananyagodba
- Vendéglátós vagy? - írd rá a poháralátétekre
- Zenész vagy? - írd rá a plakátra
- Ruhaüzleted van? - tedd a próbafülkébe
- Fuvaros vagy? - tedd ki az autódra
- Edző vagy? - tedd rá a bérletekre
- Kézműves vagy? - írd ajándékkártyára
- Pékséged van? - tedd rá a papírzacskóidra
- Üzletkötő vagy? - tedd rá a névjegykártyádra
- Fotós vagy? - tedd rá a képek hátuljára
- Építési vállalkozó vagy? - tedd rá kerítésre
- Borászatod van? - tedd rá a hátsó címkére
- Élelmiszerboltod van? - tedd rá a munkaruhára
- Szállásadó vagy? - tedd a párnára
- Bútorboltod van? - tedd a fiókokba