Van már szuper weboldalad, és nem tudod, hogy, miért kellene egy mobilalkalmazás is?
Nagyon fontos még itt az elején leírnunk, hogy ez a cikk nem arról szól, hogy rosszabb lenne egy weboldal mint egy mobilalkalmazás. Vagy akár fordítva. Nem is arról, hogy miért kellene az egyiket választanod a másikkal szemben.
Ezt a cikket azért írtuk meg, mert felvetődhet benned mint cégvezetőben, hogy ha már egyszer megvan a cég gyönyörő és informatív weboldala, akkor mi értelme lenne annak, hogy egy saját mobilalkalmazása is legyen?!
Ezért összegyűjtöttünk néhán olyan marketing szempontot amit nem lehet elérni egy weboldallal, olyan lehetőségeket amiket csak egy saját mobilalkalmazás tud nyújtani.
5 marketing szempont ami a mobilalkalmazás mellett szól egy hagyományos weboldallal szemben:
- Elérhető internet nélkül.
Ez az egyik legalapvetőbb különbség. Persze a alkalmazás letöltéséhez is kell internet, de ahhoz, hogy a vevőd használja, információt kapjon már nem szükséges. Az érdeklődőd megtalálja az áraidat, termékeidet, elérhetőségeidet, mintha egy reklámújságodat cipelné folyamatosan magával.
- Nagyon gyors
Amikor az érdeklődőd megnyitja a weboldalad akkor a telefonjának minden egyes kattintáskor új adatokat kell letöltenie, a telefonjára. Képeket és szövegeket és mindent amit csak szeretnél bemutatni neki. Ez működhet ugyanígy az alkalmazásodnál is, ha azt szeretnéd. De a mobilalkalmazásnál van lehetőséged arra is, hogy már a letöltéskor minden adat a felhasználód saját telefonján lesz. Csak akkor kell újra letöltenie ha te új információt vagy képet teszel bele.
- Használhatja a telefon eszközeit, például a kamerát, vagy a GPS-t.
Az alkalmazásod hozzáférhet a telefonnak azon funkcióihoz amelyekhez egy hagyományos weboldal nem. Használhatja a kamerát, QR kódot olvashat le, a GPS koordinátákkal és a többi alap funkcióval segítheti marketingedet.
- Márkaépítés. Nem egy weboldal vagy a sok közül.
Remek márkaépítő eszköz lehet egy alkalmazás. Gondolj csak bele milyen sokat jelent már az is, hogy a céged logójával és nevével folyamatosan ott egy kis ikon a célpiacod telefonján. És akkor az alkalmazást még meg sem nyitotta...
Persze, a weboldal is nagyon jól építi a márkádat, de a felhasználó fejében akkor is "csak egy weboldal" a többi milliárd onlap közül. Míg az alkalmazásod közvetlenül a telefonján, néhány mpár tucat másik alkalmazás között lesz.
- Nem kell keresni, gyorsabb használni.
Nagyon megkönnyítheted a felhasználó dolgát az alkalmazásoddal ha olyasmit keres mit te kínálsz. Nem kell rákeresnie weboldalakra, majd a weboldalakon menüpontok között kutakodnia, hanem egyszerűen elindítja az alkalmazásod és kiválasztja amit rendelni szeretne. Vagy a telefon ikonra kattint és azonnal hív téged. Vagy látja a szabad időpontjaidat és egy kattintással időpontot foglal nálad.
Már pusztán azzal is jelentősen növelheted a forgalmad, hogy egyszerűbbé teszed cégednél a vásárlást és információ szerzést.
Ezek nem a mobilalkalmazás előnyei!
Ez csak néhány példa arra, hogy milyen előnyei vannak egy hagyományos weboldallal szemben. De ezeknél lényegesen több marketing lehetőséget nyújthatnak neked arra, hogy megnöveld a forgalmad, növeld a vásárlói hűséget, márkát építs, vagy folyamatos kapcsolatban maradj az ügyfeleiddel.